Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyılı |
T+U |
Kredisi |
AKTS |
Soyut Yapılar |
0504305 |
3 |
3+0 |
3 |
4 |
Ön Koşul Dersler |
Yok |
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Koordinatörü |
Yrd.Doç.Dr. Nurettin BEŞLİ |
Dersi Veren |
Yrd.Doç.Dr. Nurettin BEŞLİ |
Dersin Yardımcıları |
Yok |
Dersin Amacı |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları |
· Bilgisayarcılıkta sık kullanılan önerme, yüklem, bağıntı, fonksiyon, çizge gibi kavramları öğrenme. · Matematiksel ifade, akıl yürütme ve tanıtlama yöntemlerini öğrenme. ·
Ayrık matematiğin bilgisayarcılıkta sık
karşılaşılan temel problemleri ve bunların çözümleri üzerine bilgi sahibi
olma. |
Dersin İçeriği |
Önermeler, Önerme Denklikleri, akıl yürütme kuralları, yüklemler, niceleyiciler, kümeler. Tanıtlama yöntemleri, çelişkiyle tanıtlama, tümevarım. Bağıntılar, fonksiyonlar, güvercin deliği ilkesi. Çizgeler, ağaçlar. Cebirsel yapılar, kısmı sıralı kümeler, kafesler. |
Haftalar |
Konular |
1 |
Önermeler |
2 |
Akıl Yürütme |
3 |
Yüklemler ve Kümeler |
4 |
Tanıtlama |
5 |
Bağıntılar - 1 |
6 |
Bağıntılar - 2 |
7 |
ARASINAV |
8 |
Fonksiyonlar |
9 |
Çizgeler - 1 |
10 |
Çizgeler - 2 |
11 |
Ağaçlar - 1 |
12 |
Ağaçlar - 2 |
13 |
Cebirsel Yapılar |
14 |
FİNAL SINAVI |
Genel Yeterlilikler |
Başlangıç Seviyesi |
Kaynaklar |
Johnsonbaugh,
Richard, Discrete Mathematics,
Prentice-Hall, 2001. Grimaldi, Ralph P. , "Discrete and Combinatorial Mathematics", Addison-Wesley, 2004, |
Değerlendirme Sistemi |
Ara sınav: %40 Final: %60 Projeler: Ödevler: Duyurularak yapılabilir. |