Geri

                       

Dersin Adı

Kodu

Yarıyılı

T+U

Kredisi

AKTS

Bilgisayar Grafikleri

0504604

6

3+0

3

6

 

Ön Koşul Dersler

Yok

 

Dersin Dili

Türkçe

Dersin Türü

Teknik Seçmeli

Dersin Koordinatörü

Yrd.Doç.Dr. Nurettin BEŞLİ

Dersi Veren

Yrd.Doç.Dr. Nurettin BEŞLİ

Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Amacı

Bilgisayar grafiği kavramlarını, dayandığı geometrik işlemleri ve algoritmaları 2D ve 3D görüntüleme için OpenGL uygulamaları ile incelemektir.

Dersin Öğrenme Çıktıları

·         Bilgisayar Grafiği temel öğelerini bilir,

·         Geometrik alt yapı,matris gösterimleri ve homojen koordinatları bilir,

·         İki- ve Üç-boyutlu yer değiştirme,döndürme, ölçekleme ve meyillendirme işlemlerini bilir,

·         OpenGL fonksiyonlarını kullanarak işlemleri gerçekleştirir,

·         Kırpılma, Kesme, görüntüleme fonksiyonlarını bilir,

·         Aydınlanma ve yüzey giydirme yöntemlerini bilir ve programlayabilir.

Dersin İçeriği

Bilgisayar Grafik sistemlerine giriş ve geometrik çıktı temel öğeleri. Grafik temel öğelerinin özellikleri. Geometrik dönüşümler. Matris gösterimi ve homojen koordinatlar. İki-boyutlu yer değiştirme. İki- boyutlu döndürme. İki-boyutlu ölçekleme. İki-boyutlu meyillendirme. OpenGL ile geometrik dönüşüm fonksiyonları. İki boyutlu (2Dde) görüntüleme. Pencerenin kırpılması. OpenGL ile 2D’de görüntüleme fonksiyonları. Kesme algoritmaları. Üç-boyutlu (3D’de) görüntüleme. Spline betimlemeleri. Görsel yüzeyin ortaya çıkarılması. Aydınlanma modelleri ve yüzeylerin görsel giydirilmesi.

 

 

 

 

 

Haftalar

Konular

1

Bilgisayar Grafiğine Giriş: Görüntüleme cihazları ve Bilgisayar Grafiği temel öğeleri

2

Grafik Taraması: Donanım ve temel yöntemler

3

Nokta ve çizgi: Noktaların gösterimi ve transformasyonu. 2- boyutlu öteleme ve homojen koordinatlar.

4

3- boyutlu dönüşüm ve kestirim: Ölçekleme, kesme, öteleme, döndürme ve perspektif transformasyonlar.

5

3- boyutlu dönüşüm ve kestirim: Ölçekleme, kesme, öteleme, döndürme ve perspektif transformasyonlar.

6

OpenGL (Temelleri), Temel çizim komutları

7

ARASINAV

8

OpenGL’de Üç Boyutlu Temel Şekillerin Kullanımı, Dönüşüm, Animasyon

9

POV-RAY Işın İzleme Yazılımı.

10

Görünür Yüzeyleri Belirleme Yöntemleri.

11

Aydınlatma Modelleri ve Yüzey Kaplama Yöntemleri.

12

OpenGL’de Aydınlatma Modelleri ve Yüzey Kaplama Yöntemleri.

13

Renk Modelleri ve Renk Uygulamaları. Bilgisayar Animasyonu.

14

FİNAL SINAVI

 

Genel Yeterlilikler

 

 

Kaynaklar

Shreiner D., Woo M., Neider J., Davis T.: 2007, OpenGL Programming Guide 6th Ed., Addison Wesley

Foley J. D. , Dam, A. , Feiner, S. , K. , Hughes, J. , F. , 1997, Computer Graphics Principles and Practice, Addison-Wesley, 1175 p.

Angel, E. , 2000, Interactive Computer Graphics, A Top-Down Approach with OpenGL, Addison-Wesley, 613 p.

 

Değerlendirme Sistemi

Ara sınav: %40

Final: %60

Projeler:

Ödevler: Duyurularak yapılabilir.