Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyılı |
T+U |
Kredisi |
AKTS |
Bilgisayar Grafikleri |
0504604 |
6 |
3+0 |
3 |
6 |
Ön Koşul Dersler |
Yok |
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Teknik Seçmeli |
Dersin Koordinatörü |
Yrd.Doç.Dr. Nurettin BEŞLİ |
Dersi Veren |
Yrd.Doç.Dr. Nurettin BEŞLİ |
Dersin Yardımcıları |
Yok |
Dersin Amacı |
Bilgisayar grafiği kavramlarını, dayandığı geometrik
işlemleri ve algoritmaları 2D ve 3D görüntüleme
için OpenGL uygulamaları ile incelemektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
· Bilgisayar Grafiği temel öğelerini bilir, · Geometrik alt yapı,matris gösterimleri ve homojen koordinatları bilir, ·
İki- ve
Üç-boyutlu yer değiştirme,döndürme, ölçekleme ve meyillendirme işlemlerini bilir, ·
OpenGL fonksiyonlarını
kullanarak işlemleri gerçekleştirir, ·
Kırpılma, Kesme,
görüntüleme fonksiyonlarını bilir, ·
Aydınlanma ve
yüzey giydirme yöntemlerini bilir ve programlayabilir. |
Dersin İçeriği |
Bilgisayar Grafik sistemlerine giriş ve geometrik çıktı temel öğeleri.
Grafik temel öğelerinin özellikleri. Geometrik
dönüşümler. Matris gösterimi ve homojen koordinatlar. İki-boyutlu yer
değiştirme. İki- boyutlu döndürme. İki-boyutlu ölçekleme. İki-boyutlu meyillendirme. OpenGL ile
geometrik dönüşüm fonksiyonları. İki boyutlu (2D’de)
görüntüleme. Pencerenin kırpılması. OpenGL ile
2D’de görüntüleme fonksiyonları. Kesme algoritmaları. Üç-boyutlu (3D’de)
görüntüleme. Spline betimlemeleri. Görsel yüzeyin ortaya çıkarılması. Aydınlanma modelleri ve
yüzeylerin görsel giydirilmesi. |
Haftalar |
Konular |
1 |
Bilgisayar Grafiğine Giriş: Görüntüleme cihazları ve Bilgisayar Grafiği temel öğeleri |
2 |
Grafik Taraması: Donanım ve temel yöntemler |
3 |
Nokta ve çizgi: Noktaların gösterimi ve transformasyonu. 2- boyutlu öteleme ve homojen koordinatlar. |
4 |
3- boyutlu dönüşüm ve kestirim: Ölçekleme, kesme, öteleme, döndürme ve perspektif transformasyonlar. |
5 |
3- boyutlu dönüşüm ve kestirim: Ölçekleme, kesme, öteleme, döndürme ve perspektif transformasyonlar. |
6 |
OpenGL (Temelleri), Temel çizim komutları |
7 |
ARASINAV |
8 |
OpenGL’de Üç Boyutlu Temel Şekillerin Kullanımı, Dönüşüm, Animasyon |
9 |
POV-RAY Işın İzleme Yazılımı. |
10 |
Görünür Yüzeyleri Belirleme Yöntemleri. |
11 |
Aydınlatma Modelleri ve Yüzey Kaplama Yöntemleri. |
12 |
OpenGL’de Aydınlatma Modelleri ve Yüzey Kaplama Yöntemleri. |
13 |
Renk Modelleri ve Renk Uygulamaları. Bilgisayar Animasyonu. |
14 |
FİNAL SINAVI |
Genel Yeterlilikler |
|
Kaynaklar |
Shreiner D., Woo M., Neider J., Davis T.: 2007, OpenGL Programming Guide 6th Ed., Addison Wesley Foley J. D. , Dam, A. , Feiner, S. , K. , Hughes, J. , F. , 1997, Computer Graphics Principles and Practice, Addison-Wesley, 1175 p. Angel, E. , 2000, Interactive Computer Graphics, A Top-Down Approach with OpenGL, Addison-Wesley, 613 p. |
Değerlendirme Sistemi |
Ara sınav: %40 Final: %60 Projeler: Ödevler: Duyurularak yapılabilir. |