HARRAN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
|
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyılı |
T+U |
Kredisi |
AKTS |
Beden Eğitimi II |
0502215 |
Bahar |
0 + 2 |
1 |
2 |
Ön Koşul Dersler |
Yok |
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Koordinatörü |
Döneminde belirleniyor |
Dersi Veren |
Döneminde belirleniyor |
Dersin Yardımcıları |
|
Dersin Amacı |
Beden eğitimi ve sporun gelişimi,
kavramları, yayınları, meslek alanları, eğitim ve performans ile
ilişkilerinin verilmesi. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğrenciler beden eğitimi ve sporla ilgili genel kavramları
tanımlayabilirler. |
Dersin İçeriği |
Beden eğitimi ve sporun kavramlarını,
yayınlarını ve meslek alanlarını tanıtmak, insan ve beden eğitimi-spor
arasındaki ilişkileri, fiziksel, fizyolojik ve psiko-sosyal
çalışma alanlarının beden eğitimi bilimi ile ilişkileri, beden eğitiminin
Dünya'da ve Türkiye'deki gelişimi ve öncü kişileri, değişik ülkelerde beden
eğitimi biliminin durumu, performans ile beden eğitimi bilimi arasındaki
ilişkisi incelenecektir. |
Haftalar |
Konular |
1 |
Beden eğitimi ve sporda temel
kavramlar |
2 |
Eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve
sporun yeri |
3 |
Beden eğitimi ve sporun amaçları |
4 |
Felsefesi ve diğer bilimlerle
ilişkisi |
5 |
Beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının
geleceği |
6 |
Farklı beden eğitimi ve spor
yaklaşımlarının temel ilkeleri |
7 |
Sporda gelişme ve başarının temelleri |
8 |
Arasınav |
9 |
Amatör sporlar |
10 |
Olimpiyatlar ve olimpiyatlarda
meydana gelen siyasi olaylar |
11 |
Spor bilimleri ve performans |
12 |
Kısa Sınav |
13 |
Sporda rekorları hazırlayan faktörler |
14 |
Hareket eğitiminin amacı ve işlevleri |
Genel Yeterlilikler |
Kaynaklar |
|
Değerlendirme Sistemi |
Ara sınav: % 40 Final: % 60 Projeler: Ödevler: |