| 
		 HARRAN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 
  | 
	
| 
		 Dersin Adı  | 
		
		 Kodu  | 
		
		 Yarıyılı  | 
		
		 T+U  | 
		
		 Kredisi  | 
		
		 AKTS  | 
	
| 
		 Türk Dili II  | 
		
		 0502218  | 
		
		 Bahar  | 
		
		 2 + 0  | 
		
		 2  | 
		
		 2  | 
	
 
| 
   Ön Koşul Dersler  | 
  
   
  | 
 
 
| 
   Dersin Dili  | 
  
   Türkçe  | 
 
| 
   Dersin Türü  | 
  
   Zorunlu  | 
 
| 
   Dersin Koordinatörü  | 
  
   
  | 
 
| 
   Dersi Veren  | 
  
   
  | 
 
| 
   Dersin Yardımcıları  | 
  
   
  | 
 
| 
   Dersin Amacı  | 
  
   Yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneğini kazandırmaktır.  | 
 
| 
   Dersin Öğrenme Çıktıları  | 
  
   Bu dersin sonunda öğrenci; 1- Türk Dilinin özelliklerini ve inceliklerini tanıyabilecek 2- Yazı dilindeki imla ve noktalama kurallarını uygulayabilecek 3- Türkçeyi etkili ve güzel yazılı ve sözlü olarak kullanabilecek 4- Dilekçe, tutanak, rapor gibi yazışmaları eksiksiz yapabilecek 5- Sözlü (konferans, açık oturum, panel, sempozyum…) ve yazılı (makale, deneme, fıkra, sohbet, biyografi…) türleri tanıyabilecek ve uygulayabilecek  | 
 
| 
   Dersin içeriği  | 
  
   Türk Dili dersinde dil, kültür; dil-kültür ilişkisi, medeniyet-kültür farklılıkları, Türk Dilinin tarihi gelişimi, Dünya dilleri arasındaki yeri, ses özellikleri, cümle bilgisi; ağız, şive, lehçe; imla ve noktalama uygulamaları, yazılı ve sözlü kompozisyon türleri ve bu türler üzerinde çalışmalar yapılacaktır.  | 
 
 
| 
   Haftalar  | 
  
   Konular  | 
 
| 
   1  | 
  
   Kompozisyonda anlatım şekilleri ve uygulaması.  | 
 
| 
   2  | 
  
   Cümlenin unsurları, cümle tahlili ve uygulaması  | 
 
| 
   3  | 
  
   Edebiyat ve düşünce dünyası ile ilgili eserlerin okunup incelenmesi ve retorik uygulamaları.  | 
 
| 
   4  | 
  
   Yazılı kompozisyon türleri ve uygulaması (dilekçe, tutanak, mektup, deneme, sohbet, fıkra, tenkit, günlük, vd.)  | 
 
| 
   5  | 
  
   Sözlü kompozisyonda başarılı olmanın sırları ve konuşma sanatının teknik özellikleri.  | 
 
| 
   6  | 
  
   Sözlü anlatım türleri  | 
 
| 
   7  | 
  
   Ara sınav  | 
 
| 
   8  | 
  
   Şiir ve şiir okuma  | 
 
| 
   9  | 
  
   Anlatım ve cümle bozuklukları ve bunların düzeltilmesi  | 
 
| 
   10  | 
  
   İlmi yazıların hazırlanmasında uyulacak kurallar (Rapor, makale, tebliğ, vb.)  | 
 
| 
   11  | 
  
   Türk ve Dünya edebiyatından ve düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinler üzerinde çalışmalara dayanılarak öğrencilerin doğru ve güzel konuşma ve yazma yeteneğinin geliştirilmesi ve bunlarla ilgili retorik uygulamalar.  | 
 
| 
   12  | 
  
   Seçilmiş olan metinler üzerinde doğru ve güzel konuşma, okuma ve yazma yeteneğinin geliştirilmesi için retorik çalışmalar gerçekleştirme.  | 
 
| 
   13  | 
  
   Gurup huzurunda konuşma becerisi kazanma ve heyecanın giderilmesine katkıda bulunacak seminer çalışmaları.  | 
 
| 
   14  | 
  
   Edebiyat ve düşünce dünyası il ilgili eserlerin okunup incelenmesi ve dönem değerlendirmesi.  | 
 
| 
   Genel Yeterlilikler  | 
 |
| 
   Türk Dili üzerinde çalışmalar yapmış önemli şahsiyetlerin hayatlarını ve vermiş oldukları eserlerin üzerinde metin tahlili çalışması yapmak. Bu çalışmalarda zaman zaman bilgisayar teknolojisinden faydalanmak.  | 
 |
| 
   Kaynaklar  | 
 |
  
  | 
 |