HARRAN ÜNİVERSİTESİ
Ders No: 5103143
Dersin Adı: İleri Mühendislik
Seramikleri
Öğretim
Üyesi: Yrd. Doç. Dr.
Bülent AKTAŞ
Teori/Pratik/Kredi/AKTS: 3 / 0 / 3 /
5
| 
   Dersin Adı  | 
  
   Kodu  | 
  
   Yarıyılı  | 
  
   T+U  | 
  
   Kredisi  | 
  
   AKTS  | 
  
  | 
 ||
| 
   İleri Mühendislik Seramikleri  | 
  
   5103143  | 
  
   1  | 
  
   3+0  | 
  
   3  | 
  
   5  | 
  
  | 
 ||
| 
   Ön
  koşul Dersler  | 
  
   | 
 |||||||
| 
   Dersin Dili  | 
  
   Türkçe  | 
 |||||||
| 
   Dersin Türü  | 
  
   Seçmeli  | 
 |||||||
| 
   Dersin Koordinatörü  | 
  
   Yrd.
  Doç. Dr. Bülent AKTAŞ  | 
 |||||||
| 
   Dersi Veren   | 
  
   Yrd.
  Doç. Dr. Bülent AKTAŞ  | 
 |||||||
| 
   Dersin Yardımcıları  | 
  
   | 
 |||||||
| 
   Dersin Amacı  | 
  
   İleri
  mühendislik seramiklerinin üretimi, şekillendirilmesi, sinterlenmesi
  ve karakterizasyonu hakkında bilgilendirmek.  | 
 |||||||
| 
   Dersin
  Öğrenme Çıktıları   | 
  
   Bu
  dersin sonunda öğrenci;  1-
  Mühendislik seramikleri hakkında derinlemesine bilgi kazanacak, 2-
  Seramiklerin malzeme bilimindeki yerini kavrayacak, 3-
  Yüksek performanslı seramiklerin üretimini öğrenecek, 4-
  Mühendislik seramiklerinin özelliklerini ve kullanım yerleri hakkında bilgi
  edinmiş olacaktır.  | 
 |||||||
| 
   Dersin İçeriği  | 
  
   İleri
  mühendislik seramiklerin tanıtılması, seramiklerdeki kristal yapılar,
  kristalleşen seramiklerdeki atomik hatalar, camlar ve kristalleşmeyen seramik
  malzemeler, seramik malzemelerin faz diyagramları, yüksek performanslı
  seramiklerin üretimi ve prosesleri, seramik toz
  üretimi ve işlenmesi, şekil verme işlemleri, sinterleme,
  birleştirilmiş şekil verme ve yoğunlaştırma teknikleri ve seramik tozların karekterizasyonu konularında bilgiler verilecektir.  | 
 |||||||
| 
   Haftalar  | 
  
   Konular  | 
  
  | 
 ||||||
| 
   1  | 
  
   İleri
  mühendislik seramiklerin tanımı  | 
  
  | 
 ||||||
| 
   2  | 
  
   Seramiklerdeki
  kristal yapılar  | 
  
  | 
 ||||||
| 
   3  | 
  
   Seramiklerdeki
  kristal yapılar  | 
  
  | 
 ||||||
| 
   4  | 
  
   Kristalleşen
  seramiklerdeki atomik hatalar  | 
  
  | 
 ||||||
| 
   5  | 
  
   Camlar
  ve kristalleşmeyen seramik malzemeler  | 
  
  | 
 ||||||
| 
   6  | 
  
   Seramik
  malzemelerin faz diyagramları  | 
  
  | 
 ||||||
| 
   7  | 
  
   Ara
  sınav  | 
  
  | 
 ||||||
| 
   8  | 
  
   Yüksek
  performanslı seramiklerin üretimi ve prosesleri  | 
  
  | 
 ||||||
| 
   9  | 
  
   Seramik
  toz üretimi  | 
  
  | 
 ||||||
| 
   10  | 
  
   Seramiklerin
  işlenmesi, şekil verme işlemleri  | 
  
  | 
 ||||||
| 
   11  | 
  
   Seramiklerin
  sinterlenmesi  | 
  
  | 
 ||||||
| 
   12  | 
  
   Birleştirilmiş
  şekil verme ve yoğunlaştırma teknikleri  | 
  
  | 
 ||||||
| 
   13  | 
  
   Seramik
  tozların karekterizasyonu  | 
  
  | 
 ||||||
| 
   14  | 
  
   Seramik
  tozların karekterizasyonu  | 
  
  | 
 ||||||
| 
   Genel Yeterlilikler  | 
  
  | 
 |||||||
| 
   1-Seramiklerdeki
  kristal yapıları öğrenme, 2-Seramiklerdeki
  kristal yapı hatalarını öğrenme, 3-Seramiklerin
  faz diyagramlarını öğrenme, 4-Seramik
  toz üretimi ve seramik malzemelerin şekillendirme yöntemlerini öğrenme, 5-Seramik
  tozların sinterlenmesini öğrenmek.  | 
  
  | 
 |||||||
| 
   Kaynaklar  | 
  
  | 
 |||||||
| 
   1.  David W Richerson, Modern Ceramic Engineering, 1989.  2.  W.D. Kingrey, H.K. Bowan, D.R. Uhlman, Introduction To ceramics, 1975.         3.  3. H. Yanagida, K. Koumoto, M. Miyayama, H. Yamada, The Chemistry of Ceramics, 1996.         4.  4. N. Inchinose, Introduction to Fine Ceramics,
  1987. 5.
  Emel Geçkinli, İleri Teknoloji Seramikler, 1992. 6.
  Murat Bengisu, Seramik Bilimi ve Mühendisliği, 2006.  | 
  
  | 
 |||||||
| 
   Değerlendirme
  Sistemi  | 
  
  | 
 |||||||
| 
   Arasınav: %30 Final: %60  Projeler:- Ödevler: %10         | 
  
  | 
 |||||||
| 
   Öğrenme
  Etkinliği  | 
  
   Tahmin
  Edilen Süre (saat)  | 
  
   Değerlendirme  | 
 
| 
   Teorik
  ders (14 Hafta)  | 
  
   3
  x 14 = 42  | 
  
   Derse
  Katılım  | 
 
| 
   Rehberli
  problem çözme  | 
  
   2
  x 14 = 28  | 
  
    Aktif
  Katılım  | 
 
| 
   Bireysel
  çalışma  | 
  
   1
  x 14 = 14  | 
  
      | 
 
| 
   Haftalık
  ödev problemlerinin çözülmesi  | 
  
   10  | 
  
   Öğretim
  üyesi ve dersin asistanları ile değerlendirme ve tartışma   | 
 
| 
   Dönem
  Projesi  | 
  
   Var  | 
  
   Her
  öğrenciye bir araştırma projesi, değerlendirme ve tartışma  | 
 
| 
   Ara
  Sınav  | 
  
   Sınav
  için          
  : 2 Bireysel
  çalışma: 8  | 
  
   Kapalı
  kitap, yazılı sınav  | 
 
| 
   Yarıyıl
  Sonu Sınavı  | 
  
   Sınav
  için          
  : 2 Bireysel
  çalışma: 16  | 
  
   Kapalı
  kitap, yazılı sınav  | 
 
| 
   Quiz
  (4 adet)  | 
  
   Yok  | 
  |
| 
   Araştırma
  (internet/küt.)  | 
  
    16  | 
  
    Farklı kaynaklardan tarama  | 
 
| 
   Diğer( . . . . . . . . . . . . . . . )  | 
  
      | 
  
      | 
 
| 
   Diğer( . . . . . . . . . . . . . . . )  | 
  
      | 
  
      | 
 
| 
   Toplam
  Ders Yükü (Saat)  | 
  
   138  | 
  
      |